November 2013

Vinmonopolet1. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Konsulent: Monika Augustsson
Prosjektleder: Kristin Berge Jahr
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Vinmonopolet
Kundeansv.: Halvor Bing Lorenzen og Hege Bergskaug Øvsthus
Juryens begrunnelse:

Juryen falt for den smarte løsningen, historie med en tvist er et godt og gammelt grep som fungerer godt her.
Den gode castingen ga akkurat den rette tonen og troverdigheten, en fin og tydelig måte å ta opp et vanskelig tema.
Hvem vil vel være en «langer»?
(Filmsnutter som fungerer enda bedre på radio er ikke hverdagskost )

»
Slosskamp
»
Sove ute

Allkopi - Allprinting.no2. plass

Byrå: Futatsu Industries
Kreativt team:
Konsulent: Svein Larsen
Prosjektleder: Anna Eriksson
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Allkopi - Allprinting.no
Kundeansv.: Jarle Lund
Juryens begrunnelse:

Gøyale reklamespotter som får enkelte i juryen til å ville sende upassende postkort selv.
Her kunne vi gjerne sett enda tydeligere kobling mellom ide og uttak, men vi humrer og synes dette er klassisk radiohumor.
Juryen liker at det tulles litt med juleidyllen og de perfekte julekortene vi serverer i løpet av julehøytiden.
At det er enkelt å sende kort fra Allkopi får vi også med oss.

»
Pastiller
»
Svømmeknappen

Läkerol3. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Läkerol
Juryens begrunnelse:

En lettbeint og morsom reklamespott.
Vi nyter god musikk og enkelte kjenner seg godt igjen i temaene som blir tatt opp.
Her er det mye å spille videre på og vi kan selv tenke oss hva svarene var.
En underholdene måte å få Läkerol «top of mind» på.

»
Foreldrene
»
Aldri fortalt
»
Porno