Desember 2013

Aftenposten1. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Konsulent: Lars Mitlid
Prosjektleder: Marte Heiersted
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Aftenposten
Kundeansv.: Line Berger Andersen
Juryens begrunnelse:

Denne måneden var Aftenposten best med dette velplasserte sparket mot konkurrentenes tabloide sensasjonsjournalistikk. Idéen er enkel, tydelig og skaper fine bilder i hodet hos lytteren. Juryen stiller likevel spørsmål ved musikken som er valgt under voicen, som vi føler tøyser til budskapet om seriøsitet. Hvis den ikke er vesentlig, hvorfor er den da med?

»
Flått
»
Sugerør
»
Kjendis

Eniro - 18802. plass

Kreativt team:
Konsulent: Liv Murphy
Prosjektleder: Tuva Gaaarder Nordlie
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Eniro - 1880
Kundeansv.: Helene Hopstock
Juryens begrunnelse:

Disse korte spottene er en gjenganger i Sølvmikkjuryen, og nok en gang sjarmerer de i all sin enkelhet. Trond Fausa Aurvåg gjør som vanlig en god/pinglete figur. Disse tåler vi mange av! Kanskje ikke det beste vi har hørt fra denne avsenderen noensinne, men fullt på høyde med det beste denne måneden.

»
Apotek
»
Ved
»
Veterinær

Stamina3. plass

Byrå: Gress
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Stamina
Juryens begrunnelse:

Takk som byr! Spottene for treningssenterkjeden falt spesielt i smak hos de kvinnelige jurymedlemmene, og da særlig den om fyren som ikke orket bli med tre etasjer opp uten heis for å ha seg. Man kunne godt ha tuftet hele konseptet på å tenke koffert rundt utholdenhet, mente noen. Mer sex, mindre printer! Spottene hadde også fortjent en kortere og mer poengtert voice. Juryen har sågar - i sin uendelige generøsitet - crowdsourcet et forslag som kan oversendes eventuelt interesserte.

»
Date
»
Printer
»
Prøverom