Mars 2008

Tele21. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Tele2
Juryens begrunnelse:

Med Tele2 Champion koster det fortsatt nesten ingenting å ringe. Og juryen fortsetter å la seg sjarmere av Tele2-spottene. Men vi snakker definitivt ikke om noen radiorevolusjon her. Guttene i Sagveien Resort bruker fortsatt det eldste grepet i radioboka: La-telefonen-ringe-og-kjør-en-samtale-via-telefonen-hvor-noen-ringer-av-en-eller-annen-grunn-fordi-det-er-så-billig-å-ringe. Men er det godt skrevet og godt spilt, kan man lykkes med verdens eldste radiogrep. Er det godt skrevet og godt spilt, kan man for øvrig også lykkes i verdens eldste yrke.

»
Innbrudd
»
Utdrikningslag

McDonalds2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: McDonalds
Juryens begrunnelse:

Bruker du 10 kroner på McDonald's får du saftige og sprøstekte løkringer. Bruker du litt mer enn 10 kroner hos DDB får du saftige og sprøtenkte radioideer. Juryen kniste lett til et par av disse spottene, mens et par av de andre spottene ikke føltes like morsomme. Juryens favoritter var ”Lydbok” og ”Psykolog”. Og hvorfor det? Vet ikke. Knisementometeret avgjorde. Ellers undret juryen seg litt over saksofonen under voicen. Blir man ikke egentlig litt mer kåt enn sulten av saksofon?

»
Språkkurs
»
Seksualveileder
»
Lydbok
»
Psykolog
»
Barnevakt

Netcom3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Netcom
Juryens begrunnelse:

NetCom fortsetter å fortelle oss hva folk egentlig tenker når de snakker i telefonen. Denne gangen førte dette til en liten etikkdebatt i juryen. Noen syntes at det var å gå over streken når man ikke engang skal kunne tro på ”ekte bestemorskjærlighet”, mens andre applauderte NetComs harde virkelighetsforståelse. Og Janne og Stian smiler nok høflig når de får høre at de har kommet på tredjeplass i Sølvmikken, selv om sannheten er at de har over 300 tredjeplasser liggende i skuffen og derfor driter i nok en slik.

»
Mommo