September 2007

Vålerenga1. plass

Byrå: Grey Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Vålerenga
Juryens begrunnelse:

En delvis ny jury samlet seg med delvis rene ører for å høre på delvis nye radiokampanjer, men ble delvis skuffet over nivået i september. Det var mange gamle travere blant kampanjene som nådde opp – og ingen antydninger til radiorevolusjon. Men oktober skal visstnok være en bra måned for revolusjoner.

Vålerenga har i hele år deltatt i Sølvmikken med sitt videreutviklede suksesskonsept fra i fjor, men har hittil høstet lite heder og ære. Men denne gangen ble det altså stang inn for Vålerenga. Dette takket være en delvis ny jury med delvis nye meninger som for eksempel: ”Dette er morsomt skrevet og godt produsert”. Juryen gratulerer Vålerenga, Grey og Stig og Stein med en historisk radioprestasjon. Vi venter allerede i spenning på hva Vålerenga finner på neste sesong – på radio.

»
Vif- Start

Canal Digital2. plass

Byrå: Grey Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Canal Digital
Juryens begrunnelse:

Noen ganger syndes det med produktinformasjon i reklame. Men ikke i disse spottene for Canal Digital. På en finurlig måte flettes en rekke programtitler inn i dialogen uten at det blir prangende. Innenfor det anerkjente grepet: Nevn-kundens-produkter-ved-å-putte-de-inn-i-en-samtale-slik-at-de-utgjør-fullstendige-setninger synes juryen dette er fint levert. Godt tekstarbeid og en fin produksjon gjør dette til god radiounderholdning om TV-underholdning.

»
Åpen Post
»
Lost

Riks TV3. plass

Byrå: Bates United
Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Riks TV
Juryens begrunnelse:

RiksTV forteller oss fortsatt ikke hva de er, men forteller oss fortsatt hva de ikke er. Kampanjen har tidligere blitt kritisert for å inneholde dramatiseringer rundt TV-programmer som juryen faktisk har ønsket å se. Denne gangen handler dramatiseringene imidlertid om kjedelige programmer som juryen definitivt ikke ønsker å se. Dermed lander spottene litt mer riktig, mens dramatiseringene nødvendigvis blir litt kjedeligere. Dette er nok denne kampanjens uendelige paradoks.

»
Starsprengel Banner Channel
»
Gentelmens channel