Januar 2008

Solo super1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Solo super
Juryens begrunnelse:

Hva? Spotter uten voice og budskap? Spotter som forutsetter at du har sett reklamefilmen? Det var modig! Og ikke minst friskt og befriende enkelt. Dramatiseringen kunne kanskje ha vært tydeligere, men dette tar jo radio til et helt nytt nivå!

»
Snorking
»
Tredemølle
»
Tannlege

Leger uten grenser2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Leger uten grenser
Juryens begrunnelse:

Yes! Veldig god idé. Nyskapende kommunikasjon for en kjent veldedig organisasjon, og en levering av budskapet som treffer godt. Dette er en smart måte å be om penger. Dessverre synes ikke juryen at produksjonen er bra nok. Settingen er lite troverdig og engelsken er rett og slett dårlig. Men - ideen er gull!

»
Leger Uten Grenser

Durex2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Durex
Juryens begrunnelse:

En enkelt og morsom idé som juryen likte godt. Passer produktet perfekt. Vi skulle gjerne hatt litt bedre diksjon på damen som hvisker, men vi synes det er supert at produksjonen for øvrig er såpass enkel.

»
Diskret