Mai 2008

Brilleland1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Brilleland
Juryens begrunnelse:

Tv on the radio! En veldig morsom spot som hele juryen humret godt av. Det er kanskje litt rart av en brilleforhandler å reklamere på tv når målgruppen er de med skralt syn? Nytt og annerledes grep, og en artig måte å få noe mer ut av en ganske så streit tv-reklame. God og enkel produksjon som matcher en elegant og fin liten idé.

»
TV

Tele22. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Tele2
Juryens begrunnelse:

Flott videreføring av Snakkis-kampanjene, denne gang på en veldig nede og rolig måte. Noen nevnte kjedelig, men på en bra måte. Low-fi-produksjon av beklager-ide som funker fordi det er så strippet ned. Ekstra poeng for artig jingle.

»
Sanitetskvinne
»
Kino
»
Fana

Lyn3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Lyn
Juryens begrunnelse:

Veldig morsomt med klarsynte Laila, en figur alle som har sett på TVNorge kjenner godt igjen. En klarsynt ide om damen som man kanskje kunne latt raljere enda mer? Spoten gikk rett hjem både hos de som heier på Lyn og de som heier på Stabæk.

»
Stabæk