Februar 2016

NKVTS1. plass

Byrå: Dinamo
Kreativt team:
Konsulent: Tove Laundal og Ivar Vereide
Prosjektleder: Anne Gro Carlsson
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: NKVTS
Kundeansv.: NKVTS
Juryens begrunnelse:

Her får juryen den negative versjonen av gåsehud, også kjent som the creeps. Disse spottene leverer budskapet tydelig, er godt produsert og rene i formen. Fin jobb!

»
NKVTS kort
»
NKVTS Lang

Talkmore2. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Prosjektleder: Marte Heiersted
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Talkmore
Juryens begrunnelse:

Det er ikke første (eller siste?) gang man hører radiospotter pakket inn i nyhetsparodi, men her bringer det snedige ordspillet Dekning Snytt juryen inn i en verden som allikevel sjarmerer. Fint produsert og morsomme tekster.

»
GPS
»
Insta
»
Pizza
»
Rope

Ricola3. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola Per Ekblom
Prosjektleder: Elisabeth Andonov
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Ricola
Kundeansv.: Christian Bernt Byrå: WeAreAlive
Juryens begrunnelse:

Et hyggelig gjenhør med den klassiske to toners Ricola-melodien. Spottene er like enkle som nevnte melodi og minner oss på hva Ricola er (drops) og hvordan disse emballeres (firkantet boks). Klar tale. 

»
Firkantet boks (5:0)
»
Urtedrops (5:0)
»
Forfriskende drops (5:0)