April 2016

McDonalds1. plass

Byrå: DDB Oslo
Kreativt team:
Prosjektleder: Lena Engh
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: McDonalds
Juryens begrunnelse:

Dette er lysår unna universell radioreklame, men å la verdens smarteste mann slite med å forstå hvordan den nye kyllingburgeren kan være så billig og god, blir både smart og fin radio. Spottene lander dermed trygt som en SpaceX på førsteplassen for april måned! 

»
The Universe (0:19)
»
Life (0:19)
»
The Answer (0:19)
»
Dark Matter (0:19)

Blåkläder2. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Elisabeth Andonov
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Blåkläder
Kundeansv.: Henrik Holm
Juryens begrunnelse:

Blåkläder er stadig det tøffeste arbeidstøyet på markedet, mye takket være en bunnsolid gammel traver av et radiokonsept. Juryen lar seg imponere over at det stadig er mer saft igjen i sitronen, og gratulerer med nok en fin plassering i Sølvmikken!   

»
Øl (0:33)
»
Sau (0:34)

Flisekompaniet 3. plass

Byrå: Futatsu Industries
Kreativt team:
Prosjektleder: Lena Solbakken Johnsen
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Flisekompaniet
Juryens begrunnelse:

Flisekompaniet fortsetter sin sjarmerende Norge rundt-reise på radio, og denne gang holder innslagene til en finfin tredjeplass.

»
Dialekt (0:24)
»
Helium (0:29)
»
Livsnyter (0:24)