November 2020

Kreftforeningen1. plass

Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Kreftforeningen
Kundeansv.: Sissel Øvervold
Juryens begrunnelse:

En helt vanlig voiceover vinner Sølvmikken for november. Med et enkelt og elegant
grep får de nemlig lytteren til å lytte litt ekstra etter to ord man vanligvis ikke hører i
samme setning. Det at man skjønner hva ordene er underveis, gjør at man får med
seg budskapet ekstra godt, og tenker over at det er sant det de sier. Det er ikke så
ofte man hører snakk om kreft og sex. Kanskje blir det mer av det fremover, nå som
sensuren er opphevet. Gratulerer til teamet og til Kreftforeningen!

»
DKRMEN2001R0 Kreftforeningen mannekampanje 20s.

XXL2. plass

Byrå: Anorak
Kreativt team:
Prosjektleder: Silje Hvideberg Tobiassen
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: XXL
Juryens begrunnelse:

Dette var gøy og godt, dårlig produsert. Dramatiseringen er veldig i tråd med tiden,
hvor «løp og kjøp» må byttes ut med «chill og bestill». Vi liker at merkevaren tør å
tulle med en klisje de er en så stor del av selv. Spottene blir bedre og bedre, og
nummer tre, der det hele begynner å bli absurd, faller i ekstra god jury-jord.
Plusspoeng gis også for rare og morsomme avslutninger. Veldig nesten gull ble det!

»
Spot 1 XXLBWA2001R0 (0:20)
»
Spot 2 XXLBWB2001R0 (0:17)
»
Spot 3 XXLBWV2001R0 (0:20)

VW Nyttekjøretøy 4Motion3. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Prosjektleder: Cathrine Wennersten
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: VW Nyttekjøretøy 4Motion
Kundeansv.: Volkswagen
Juryens begrunnelse:

Dette var smart og gøy. Klassiske radioreklamesketsjer, der det ikke bare blir malt et
tydelig bilde av produktfordelene, man kjenner seg også igjen, eller kjenner noen
som kjenner seg igjen, i alle fall. Tøffe biler trenger tøffe arbeidsoppgaver. Norges
mest populære arbeidsplass på fire hjul, er novembermikkens tredje mest populære
radioreklame. Grattis!

»
VW Nytte 4motion - V2 - 30s HRV4MB3001R0
»
VW Nytte 4motion - V1 - 30s HRV4MA3001R0