Oktober 2010

Tele21. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prosjektleder: Henriette Valeur
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Tele2
Kundeansv.: Camilla Grund
Juryens begrunnelse:

Oktober måned. Det er kaldt. Det er mørkt. Det er vått. Og da er det godt å få noe å smile av.
Førsteplassen i oktober går til Tele2, for to spotter for produktet "Tele2 50"... Juryen synes det er en fin måte å
innprente et salgsbudskap på, og synes teamet har funnet originale eksempler. Klisjé gjort på en riktig måte. Morsomt.

»
1
»
2
»
1

Blåkläder2. plass

Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Benedikte Kluge
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Blåkläder
Kundeansv.: Henrik Holm
Juryens begrunnelse:

Denne måneden blir det delt ut to sølv, og det ene går til to fine spotter for Blåkläder.
Spottene er bra produsert, og gir de riktige bildene. Vi skjønner at Blåkläder har de tøffeste arbeidsklærne.
Juryen tror spottene fungerer bra mot målgruppa. Ja, de treffer nok forskalingssnekker´n midt i hjertegropa.

»
Fiskepinner
»
Bokklubb

Peugeot2. plass

Kreativt team:
Konsulent: Yngve Holtberget
Prosjektleder: Katrine Berget
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Peugeot
Kundeansv.: Lars Ruud
Juryens begrunnelse:

Månedens andre sølv går til Peugeot. Spottene er herlig skjeve, og teamet fortjener spesielt ros for modig cast.
Vi snakker faktisk bilkategori, og her er vanligvis rammene stramme. Peugeot forteller oss at varebilen er litt mer komfortabel.
Og jaggu hadde ikke juryen lyst til å høre dem en gang til.

»
Pump
»
Sang
»
Due