Desember 2010

Toyota2. plass

Kreativt team:
Konsulent: Haagen Sæther-Larsen
Prosjektleder: Magnhild Foldøy
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Toyota
Kundeansv.: Håkon Tveten Eriksen
Juryens begrunnelse:

På sølvplass finner vi en kort og enkel spot for den japanske bilgiganten. Spotten tar ingen omveier med en klar og tydelig idé, og viser oss en ny vri på et grep vi etter hvert er blitt godt kjent med.

»
Driftssikkerhet

Lo Favør3. plass

Byrå: Supertanker
Kreativt team:
Konsulent: John Jacobsen
Prosjektleder: Anita Nørsett Dahl
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Lo Favør
Juryens begrunnelse:

På første tredjeplass finner vi to klassisk dramatiserte radiospotter for forsikring fra LO Favør. Juryen syns spottene klarer å lage fine bilder i hodet på lytteren, og tror de kunne nådd høyere opp med litt mer orginale og rare eksempler. Rent hypotetisk, altså.

»
Motorsykler
»
Aper

KIWI3. plass

Byrå: Alexander Reklamebyrå
Kreativt team:
Konsulent: Terje Wold
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: KIWI
Juryens begrunnelse:

På andre tredjeplass finner vi tre spotter fra Kiwi, som bruker pausen som oppstår når noen blir målbundet til å presentere gode tilbud. Juryen liker spotten «Julebord» særlig godt, og syns det er litt synd at «Gave til mor» er såpass mye svakere enn de to andre.

»
Gave til mor
»
Julebord
»
Julehandel