Årets spot

De nominerte er:
NetCom - SMFB
Tele 2 - SMFB
Røyketelefonen - Ernö
Luftforsvarets Flygeskole - Ernö
Blåkläder - Både Og
Peppes Pizza - SMFB
Vålerenga Fotball - Futatsu Industries
Maarud - McCann
NetCom - McCann

Blåkläder1. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Benedikte Kluge
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Blåkläder
Kundeansv.: Henrik Holm
Juryens begrunnelse:

Årets spot er like rett på sak som en provosert Hans Wilhelm Steinfeld.
Teksten er skrevet med like stor oppfinnsomhet som Mac Gyver i overhengende fare.
Og hele greia. For det er en greie. Bringes ut til radiolytterne med en autoritet som får Chuck Norris til å minne om Kjell i Olsenbanden.
Årets spot går til Blåkläder – verdens tøffeste arbeidsklær.

»
Barnehage

Peppes Pizza2. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prosjektleder: Jannecke Østvold
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Peppes Pizza
Juryens begrunnelse:

Ved å gripe tak i et av radioreklamens mest slitte virkemidler, har man her klart å finne en egenartet og original form som virkelig står ut på radioen. Spoten er kompakt, dynamisk og ikke minst underholdende. Ring 2222 5555, så vet du hvem 2. plassen går til.

»
Fra hytta

Maarud3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Maarud
Juryens begrunnelse:

Herlig leken og naiv radio som man blir glad av å høre på. Man får nesten følelsen av at spoten er spilt inn med en gammel kassettspiller på et kjøkken. Rettere sagt foran micro´n som jobber med å poppe frem deilig micropop til ungdom med firkantede øyne.

»
King of pop