Beste bruk av radio

De nominerte er:
Kraft/Freia - SMFB
Luftforsvarets Flygeskole - Ernö
Røyketelefonen - Ernö
Specsavers - Saatchi & Saatchi
Wilfa - Ernö

Kraft/Freia1. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Konsulent: Christian Steen
Prosjektleder: Vibeke Wiedswang
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Kraft/Freia
Kundeansv.: Anette Bjerke Kolderup
Juryens begrunnelse:

Denne kampanjen benytter et radiogrep som det er vanskelig å få godt til. Her er overgangen fra en stressende hverdag til en koselig friluftsdag gjort så elegant, presist og morsomt at lytteren blir forført til å være med hele veien. Kampanjen er utrolig godt produsert. Den føles frisk og annerledes, er slitesterk og gjør oss nysgjerrige på mer.

»
Fiskesprett
»
Gapahuk
»
Meitemark
»
Or
»
Spor

Wilfa2. plass

Byrå: Ernö
Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Wilfa
Juryens begrunnelse:

Dette er definitivt annerledes bruk av radio. En klar og morsom ide vi ikke har hørt før. Vi hadde egentlig ikke trodd det gikk an å demonstrere dette produktet på radio. Og til tross for at alt blandes sammen, føles det enkelt.

»
Bananvannmeloneplejuice
»
Jordbærbringebærbananyoughurt
»
Mangoananasbananisbiter

Luftforsvarets Flygeskole3. plass

Byrå: Ernö
Kreativt team:
Konsulent: Henrik Habberstad
Prosjektleder: Mette Løland
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Luftforsvarets Flygeskole
Kundeansv.: Tom Ovind
Juryens begrunnelse:

Selv om lignende grep har vært premiert tidligere, er dette spotter man
legger merke til. Klarer man først å få lytteren engasjert i å løse en
utfordring, er det utvilsomt god bruk av radio!

»
Fiskemåken
»
Konsentrere seg en egenskap
»
Snakke sant