Årets radiocase

De nominerte er:
Coop Prix - Try
Dovre - Futatsu Industries
Statens Vegvesen - Dinamo
Gule Sider - McCann
Kims - Try
Viasat - Creo/Carat

Viasat/Creo1. plass

Kreativt team:
Prosjektleder: Hege Svendsen
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Viasat/Creo
Kundeansv.: Therese Gundersen
Juryens begrunnelse:

Når man leter etter caser som ikke bare skal levere på godt tenkt, godt gjennomført og nyskapende – men som også kan vise til en effekt isolert sett på radio finnes det ikke et vell å ta av. Men inniblant en bunke gråstein fantes det et gull. Gullet bruker radio superrelevant, og er ikke redd for å snakke direkte til målgruppen. Så direkte faktisk, at det nesten blir for direkte. Men heldigvis er dette en sjanger hvor klar tale ikke bare er godtatt med faktisk forventet. For alle dere andre fåkke gull! Nei dere fåkke gull! Gullet går til Viasat, og andre må nøye seg med gråstein!

»
Alle gutta ser på...
»
Du fåkke se
»
Politikk på TV

Statens Vegvesen2. plass

Kreativt team:
Prosjektleder: Lene Gjelsvik
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Statens Vegvesen
Juryens begrunnelse:

La oss begynne med effekten, vi så ikke etter konkrete tall her, effekten som ble vektlagt var om de få som engasjerte seg i kampanjen bidro til å flere fikk med seg budskapet. Og når det er lytteren selv om står for engasjementet, ved å lage sin egen kommunikasjon da er det ikke særlig tvil om at lytteren spisser ørene ekstra. Spesielt hvis det var glatt på veien den dagen, og en liten gutt som var redd for faren sin hadde ringt inn og laget en radiobeskjed til faren sin. Da bremser de fleste ned. Veldig godt tenkt, helt nyskapende bruk av radio og gode resultater gir Statens Vegvesen et verdig sølv.

»
Radiohilsen
»
Viljar og Isak

Gule Sider3. plass

Kreativt team:
Konsulent: Paal Tarjei Aasheim
Prosjektleder: Merethe Brunsell
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Gule Sider
Juryens begrunnelse:

Dette har allerede blitt et kjent og kjært konsept, som i kraft av å ha skapt noe nytt ikke nødvendigvis er nyskapende lenger, men i aller høyeste grad relevant, det er godt tenkt, spesielt godt radiotenkt, og produksjonen og manus holder fortsatt stand. Det tar ikke mer enn 9 sekunder å få bronse i Årets Radiocase.

»
Toyota
»
Garderobemannen