Mars 2023

Strim1. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Konsulent: Ellen M. Fougner
Prosjektleder: Nora Gauslaa
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Strim
Kundeansv.: Ida Svele
Juryens begrunnelse:

Det er strømmetjenesten Strim som stikker av med det største påskeegget i mars. Juryen berømmer et sterkt konsept som er gøy, enkelt og godt utført. Ideen om en veldig misfornøyd kunde fanger lytterens oppmerksomhet, utfordrer, og overrasker. Trond Fausa Aurvåg leverer som vanlig solid i replikkene, og får til og med «den selgende delen av radiospottene» til å høres morsom ut. Juryen takker også for tipset om å spise ostepop med spisepinner, godt tenkt. Hører gjerne flere spotter i samme univers!

»
Ostepop STDOSP3001R3 (0:30)
»
Chips STDCHP3001R3 (0:30)

Skatteetaten2. plass

Byrå: Atyp
Kreativt team:
Konsulent: Svein Larsen
Prosjektleder: Sonja Njølstad
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Skatteetaten
Kundeansv.: Bugge Mjærum
Juryens begrunnelse:

Juryen fikk «nesten» lyst til å sjekke skattemeldingen etter disse to solide spottene fra hele Norges skattefut. God idé, godt utført og tydelig avsender. Konseptet gir rom for mange nye spotter i samme univers, så her må etaten gjerne bruke skattepengene på enda flere spotter.

»
Operasjon SLUNFO1801R3 (0:18)
»
Boarding SLUNFB2401R3 (0:24)

TV 23. plass

Byrå: Anti Oslo
Kreativt team:
Konsulent: Magnus Flø
Prosjektleder: Mari Jacobsen
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: TV 2
Kundeansv.: Albert Arli og Sandra Barth-Hansen
Juryens begrunnelse:

Det er lett å bli revet med i disse gjennomførte spottene for TV 2 Play. Juryen berømmer god skrivekunst og høy produksjonsverdi. Dette var rett og slett god radio, med både humor, drama, krim og spenning.

»
Seriøs type TTO2PC3001R3 (0:30)
»
Blir helt svimmel TTO2PB3001R3 (0:30)
»
Eyes are everywhere TTO2PA3501R3 (0:35)