Juni 2019

Fagforbundet1. plass

Byrå: The Oslo Company
Kreativt team:
Prosjektleder: Celin Vanay
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Fagforbundet
Juryens begrunnelse:

Fagforbundet tar ikke ferie selv om kundene deres gjør det. To nye spotter i samme serie som vinnerkampanjen fra mai, stikker av med seieren til New York. Både idéen og produksjonen er god, selv om overgangene fra hverdag til ferie er litt mer overraskende denne gangen. Vi håper teamet har reiseforsikringen i orden;) Grattis!

»
Brannkonstabel FAGBRK2501R9 (0:25)
»
Prest FAGPRE2509 (0:25)

Right Price Tiles2. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Elisabeth Andonov
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Right Price Tiles
Kundeansv.: Kim Eriksen
Juryens begrunnelse:

Right Price Tiles slår ikke sprekker. De limer seg fast på Sølvmikkens toppliste med noen nye spotter der butikkansatte gladelig forteller om kjedens nye, smoothe samarbeid med Klarna. Juryen ler og koser seg som vanlig, men begynner å lure på om de som svarer på telefonen kan ha blitt instruert, denne gangen? Uansett, grattis med andreplassen!

»
Klarna Bergen COYKBE3001R9 (0:30)
»
Klarna Skien COYKSK4401R9 (0:44)
»
Klarna Oslo COYKOS3501R9 (0:35)

Specsavers3. plass

Byrå: SMFB
Kreativt team:
Prosjektleder: Henriette Valeur
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Specsavers
Juryens begrunnelse:

Oj! Man ser virkelig dårlig hvis man forveksler solkrem med rømmedressing! Da må man vel være helt blind? Isåfall treffer Specsavers blink ved å plassere disse reklamene på radio, og det er nok til pallplass i juni. Vi gratulerer!

»
Sinnataggen SPQSNT1401R9 (0:14)
»
Solkrem SPQSKR1001R9 (0:10)
»
Frisbee SPQFRS1001R9 (0:10)
»
Grill SPQGRL1501R9 (0:15)