Infotjenester AS2. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prosjektleder: Benedikte Kluge
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Infotjenester AS
Kundeansv.: Gard Rønning
Juryens begrunnelse:

«Hadde jeg sittet i bilen på vei til jobben som daglig leder i en liten norsk bedrift hadde jeg blitt glad for denne kampanjen» sier ett av jurymedlemmene. «Men det er ganske flatt da», sier en annen. «Ja, men budskapet er i hvert fall ikke rotet bort i tøv», sier en tredje.» «Nei, men den lider litt under manglende kreativt høyde…», sier en fjerde. «Men det funker», sier en femte, og flere jurymedlemmer var vi ikke.

 

Denne lille diskusjonen viser en kampanje som føyer seg inn folden når det gjelder Sølvmikken dette året. De helt gode ideene er for få, men noen kampanjer er velproduserte og gjør jobben - dette er en av dem. Et stort knippe spotter gir oss svar på hvor vi finner svar på mer eller mindre dagligdagse spørsmål på arbeidsplassen. Vi liker karakterene, men skulle gjerne hørt dem i litt mer outrerte situasjoner.

»
Pensjon
»
Moms
»
Fotballseminar
»
Ferie
»
Barnehage