Februar 2013

Meny1. plass

Byrå: Kitchen
Kreativt team:
Konsulent: Haakon Dahl
Prosjektleder: Therese Røkke
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Meny
Kundeansv.: Jørgen Normann Larsen
Juryens begrunnelse:

Det var relativt få innsendelser denne måneden. Kun fire kom på shortlist, så juryens jobb handlet først og fremst om å finne hvilken spot som skulle ut. Vi opplevde at det var jevnt nivå mellom de tre beste spotene. Dette ble gjenspeilet i poengsummen. Kun fem små poeng skilte første og tredjeplass.

Månedens vinner ble Meny. En spot bygget på god innsikt om foreldres utfordring med å få barn til å spise sunt. Barn vet nemlig at ekte pirater ikke spiser grønnsaker. Dramatiseringen drar oss inn i en filmatisk piratscene. Pluss for casting og produksjon. Det trekker litt ned at voice-overen kommer så tett på dramatiseringen. Det er noe urytmisk her. Men likevel. Vi sjarmeres av spoten.  

»
Pirat

Glassdrive2. plass

Byrå: Både Og Radiobyrå
Kreativt team:
Konsulent: Øystein Johnsen
Prosjektleder: Benedikte Kluge
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Glassdrive
Kundeansv.: Lillian Reigstad
Juryens begrunnelse:

Befriende barnslige spoter syntes noen. Originalt å snakke om steinsprut på denne måten. Juryen var delt om payoffen ”Vi hater stein” var godt tenkt eller ikke. Innerst inne er det vel heller slik at avsenderen elsker stein. Det er jo tross alt stein og sprut de lever av.

»
Larvikitt
»
Groruditt
»
Ersfjordgranitt

Match3. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Konsulent: Frederik Horn
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Match
Kundeansv.: Maria Willumsen
Juryens begrunnelse:

Juryen mente denne kampanjen bygger på en god innsikt: nemlig at folk flest ikke er så gode til å ta i mot komplimenter. Vi opplevde det som en modig strategi å snakke om klær på denne måten. Spotene startet friskt, men ble baktunge med en litt omstendelig voice-over. Likevel: en velfortjent bronse.

»
Kjerringbukser
»
80% salg
»
Det er din mening