Januar 2010

Volkswagen1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Volkswagen
Juryens begrunnelse:

Radiospot der alt klaffer. Knallsterk idé kombinert med elegant utførelse. Klassisk radioidé som dramatiserer en produktfordel vi trodde var utbrukt. Veldig god produksjon med bra timing.

»
Ryggesensur

Norsk Krisesenterforbund2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: Norsk Krisesenterforbund
Juryens begrunnelse:

Først skjønner man ikke helt, og i det man skjønner så treffer budskapet som en kule. Spoten tar i bruk en veldig interessant mekanikk, og godt skuespill/regi sørger for at man koder det hele uten å bli gitt for mye. Veldig tett mellom første og andreplass!

»
Nødtelefon

Sukker.no3. plass

Byrå: Supertanker
Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Sukker.no
Juryens begrunnelse:

En veldig morsom vri på reklame for en datingtjeneste. Møtet mellom to personer med samme eiendommelighet blir veldig lystig. Vi savner det lille ekstra på skuespill/regi og historiene kunne vært dratt enda lengre.

»
Paranoid
»
Gullfisk
»
Tourettes