Visit Denmark1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Visit Denmark
Juryens begrunnelse:

Et fyrverkeri av en start på 2009. Juryen tok til seg en partypack med radiospotter, samt et knippe med kraftige hamburgere. Til tross for glødende meningsutvekslinger og smågneldring underveis, var oppslutningen svært samlet rundt de tre spotter som endte opp på pallen. Helt øverst havnet et lite koldtbord med radioreklamer for vårt nærmeste ferieland. Juryen falt for djervheten i å kringkaste kommunikasjon med trekkspillmusikk som avsender. Halvuttalte, men akk! så pirrende oppgaver uten fasit traff også blink i samme målgruppe.
Dette kan kun gjøres for et konsept som står så sterkt at man stoler 100% på lydlogo og lytternes uhjulpne kjennskap til dejlige danske ferieminner. Det lille innoverpustet som markerer unødvendigheten av keitete overgang og
overflødig voiceover, var prikken over i’en på en elegant og nennsom innsats fra produksjonsselskapet. Juryens siste ord i saken var ”vi ble glade da vi hørte disse spottene”.

»
Røde pølser
»
Berg og dalbane
»
Kose
»
Glass
»
Wienerbrød