Oktober 2006

Telenor Bedrift1. plass

Byrå: Bates United
Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Telenor Bedrift
Juryens begrunnelse:

Telenor har vunnet mye for sin radio de siste årene, og som deler av juryen
nevnte, så er dette med å dramatisere "snakk så lenge du vil" på radio
veldig utbrukt, men vi syntes totalt at dette var veldig sjarmerende og
morsomt, og jammen holdt det ikke til månedens spot.
Små, artige detaljer som gjess i bakgrunnen, typen ballonger og ikke minst
gjengi makulerte tall fikk oss til å le, samtidig som spotene er
krystallklare på budskapet.
Noe trekk for skuespillet i siste spoten, men alt i alt en fortjent vinner.

»
Luftballong
»
Makulering
»
Bowling

Statens Vegvesen2. plass

Byrå: Grey Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Statens Vegvesen
Juryens begrunnelse:

Plasserer du Christopher Schau og Trond Viggo Torgersen i samme studio og lar dem snakke om baller i kaffekopp og elgkalv i bil , så får du et radioprogram på P3. Gjør du det samme, men legger til at man skal sove i femten minutter, så får du et fin-fint reklamekonsept for Veivesenet.
Juryen er enig i at dette er veldig gøy. Nesten som å høre på en sommerkassett fra 80-tallet. Oppfordringen er derfor klar; lag sommerkassett neste år.
PS: At verdens lengste radiospotter tar sølv i sølvmikken og verdens korteste tok gull i gullmikken er kanskje bare tilfeldig.

»
kaffe
»
overraske
»
Hjemløse dyr
»
Kulde

WWF for a living planet3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Verdens Sterkeste Mann
Kunde: WWF for a living planet
Juryens begrunnelse:

Dropper du Schau og Torgersen, men plasserer Petter Schjerven i studio og lar han
snakke om presens og preteritum får du TV-programmet Typisk norsk.
Gjør du det samme og legger til litt om miljøet får du en fin radiospot for WWF.
Sånt blir det bronse av.

»
Schjerven