Byrå: | NORD DDB Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Dagsavisen |
Juryens begrunnelse: | |
VG-reklamen er ikke helt den samme etter dette. Spottene for Dagsavisen parodierer den velkjente reklamen for dagens VG, der de antatt viktigste nyhetene presenteres med stor innlevelse. Dagsavisen gir oss overskrifter som overgår det meste av hva norsk tabloidpresse leverer, og det er veldig morsomt. Med manus som kvalifiserer til jobb på desken i de fleste aviser, og stødig produksjon, er det bare å gratulere Dagsavisen og DDB med Sølvmikken. |
Byrå: | Grey Oslo |
---|---|
Kreativt team: | |
Prod.selskap: | Stig og Stein Radiobyrå |
Kunde: | Vålerenga |
Juryens begrunnelse: | |
Endelig får vi forklaringen på den noe labre innsatsen til Vålerenga hittil i år. Spillerne er rett og slett utslitte, etter å ha utført mirakler og utrolige heltedåder verden over. Med stort alvor serveres historiene om hvordan spillerne utretter de utroligste redningsaksjoner med den største letthet. Dette er veldig morsomt, og samtidig tegner det et helt korrekt bilde av hvor alvorlig og viktig fotball egentlig er. Tusen takk til Grey, som på denne måten setter fotballen i riktig perspektiv. |
Kreativt team: | |
---|---|
Prod.selskap: | Verdens Sterkeste Mann |
Kunde: | Norwegian |
Juryens begrunnelse: | |
Norwegian gjør et godt comeback, med enda en morsom spot som er både underholdende og relevant. Prisen som forsøker seg med jukselapp blir sendt på dør, og vi kan le – vel vitende om at Norwegian fremdeles ikke driver med løgn og fanteri, og at private A4-papir hører hjemme i søplekurven. Pöka på, Norwegian! |