Oktober 2003

VG1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: VG
Juryens begrunnelse:

Et av dagens lengstlevende radiokonsepter stikker nok en gang avgårde med seieren, dog mer knepent enn noen gang tidligere. Konseptets kvalitet avhenger av dagsformen til de enkelte spottene, som denne gangen var bra, til tross for at de to spottene er i overkant like. De har lykkes i å skape et eget univers, der humoren for en stor del ligger i timingen av lydlogo/voice. "Å være lite, men mye," doserte juryformannen. De andre nikket. Gratulerer!

»
Okt 01
»
Okt 02

Hafslund2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Hafslund
Juryens begrunnelse:

Forrige måneds seierherre måtte se seg slått på mållinjen av evigunge herr Vereide. Lite nytt har hendt med konseptet siden sist, og det hersket lett dissens i juryen om hvorvidt dette var blant de bedre eller dårligere spottene i serien. Ellers ikke mye å utsette på en stødig kampanje som fremkaller sterke bilder i juryhoder, men den måtte tåle lett kjeftbruk for voicebruk. All grunn til å ha sympati for Sølvmikrofonens Juha Mieto.

»
Okt

Vålerenga3. plass

Byrå: Grey Oslo
Kreativt team:
Prod.selskap: Stig og Stein Radiobyrå
Kunde: Vålerenga
Juryens begrunnelse:

At humoren ikke er særlig subtil ble honorert av de som mente at dette "tross alt henvender seg til fotballsupportere", og at det sogar kunne mistenkes å være et poeng i seg selv. Det provoseres friskt på raffinert fotball-manér, og stereotypiene gir en tydelig kontrast mellom PEZ-knaskende Preben og den skjeggete Vål'enga-voicen.

»
Okt