Juni/Juli 2003

Statoil Sommerpass1. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Statoil Sommerpass
Juryens begrunnelse:

Dette er veldig fint gjort. Dette er glimrende klippet, noe som gjør at det blir veldig bra overgang til voice over og pay off. Spottene har flinke skuespillere og er meget bra produsert. Spottene er enkle og lett tilgjengelige for de fleste og de har gode poenger som er overrasker. Det har vært laget mange spotter med barn i bil, men disse har sin egen vri som gjør at de står ut på radio.

»
Jun/Jul 01
»
Jun/Jul 02
»
Jun/Jul 03

Kvasir2. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: VMP
Kunde: Kvasir
Juryens begrunnelse:

Det er bare å falle i staver av begeistring - Henrik. Med spottene i denne runden viser Kvasir at de har et sjeldent bra radiokonsept. Den første spotten er svakere enn de to andre og trekker ned, mens Zorba spotten er den beste. I spottene i forrige runde kom man rett inn i situasjonene, mens man i denne runden begynner situasjonen, noe som gjør at det virker litt mer konstruert. Man ser at det er et konsept som kan vare og utvikles på radio på radioens premisser.

»
Jun/Jul 01
»
Jun/Jul 02
»
Jun/Jul 03

Montèr3. plass

Kreativt team:
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Montèr
Juryens begrunnelse:

Drit morsomt, synes gutta i juryen mens jentene var litt mer reservert. Det at de skal kalle hverandre Eidsvoll og Sandnes da de møtes live, blir litt konstruert, det funker best på telefonen. Spottene skaper mange bra bilder og gjenkjennelige situasjoner. Spotten ble litt forutsigbar, man visste nesten med en gang hva som kom til å skje. Juryen tror man er avhengig av å ha hørt de forrige spottene for at denne skal få noen mening. Det er imponerende at de klarer å ta konseptet videre fra telefonkonseptet. Igjen er det glimrende skuespill og bra produsert.

»
Jun/Jul