Årets spot

De nominerte er:

2 for 1 på kino - McCann
Icopal - Kikkut
Øvingshotellet - Saatchi & Saatchi
BMW - LOS&CO
Mills - Hei!
Helsedirektoratet - TRY
TV2 Sumo - McCann

BMW 1. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: BMW
Kundeansv.: Thea Borkhus
Juryens begrunnelse:

På toppen troner en stødig vinner som leverer godt på alle kriteriene den skal. Den er godt tenkt, godt funnet på og godt gjennomført. Grepet er hørt tidligere, men med treffende relevans, prikkfri produksjon og elegant timing, tar den innersvingen på konkurrentene. Spotten er en del av en serie som skal knytte ekstra spenning rundt en allerede spennende nylansering, og den evner på aller beste vis å vekke lytterens nysgjerrighet med sitt klisjéfylte, men dog så effektive thrillerlydbilde. Spotten er klokkeklar, skuespillet akkurat passe nedtonet, voiceoveren sofistikert og integrert. Kvalitet ikke så helt ulikt produktet den selger – BMW 3-serie Touring. Ren kjøreglede sier de. Ren lytterglede avslutter juryen.

»
Garasjegulv
»
Bompassering

Helsedirektoratet 2. plass

Byrå: Try
Kreativt team:
Prosjektleder: Eline Rønneberg Vik
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Helsedirektoratet
»
Bare i helgen
»
Bare på fest
»
Hyggelig lag

TV2 Sumo 3. plass

Byrå: McCann
Kreativt team:
Konsulent: Jørgen Bjercke
Prosjektleder: Katrine Berget
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: TV2 Sumo
Kundeansv.: Ludvig Johansen + Anne Røkenes
»
Hotell
»
Farmen
»
Senkveld