Årets radiocase

De nominerte er:

TV2 Sumo - McCann
Proffice - DDB Oslo
Riis Bilglass - Både Og Radiobyrå
Visit Sweden - Los&Co

Riis Bilglass1. plass

Kreativt team:
Konsulent: Ola-Per Ekblom
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: Riis Bilglass
Kundeansv.: Tone Jacobsen
Juryens begrunnelse:

’Årets radiocase’ skal premiere det arbeidet som gjennom bruk av radioreklame er godt tenkt, godt gjennomført, nyskapende, og som i tillegg har gjort best mulig jobb for kunden. Man må altså synliggjøre en utmerket strategi, samt dokumentere effekt.
Og effekt er stikkord for produktet som markedsføres i årets gullcase. Ikke bare fordi det ifølge dokumentasjonen forelagt juryen er mange som har latt seg påvirke, men også fordi det ifølge reklamen er så mye vi skal komme til å oppdage. Vinnercaset bryter med hva som er forventet i denne produktkategorien, og produksjonen er enkel, men lekkert utført. På toppen av pallen i kategorien ”årets radiocase” finner vi derfor en kampanje som har vist at det også på radio går an å se klart. Glassklart. Gullet går til - Riis Bilglass!

»
Flaggene
»
Fortau
»
Kafegjestene
»
Skolekorps
»
Tomme gater

Visit Sweden2. plass

Byrå: Los & Co
Kreativt team:
Prosjektleder: Elisabeth Skogen Helland
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Visit Sweden
Juryens begrunnelse:

Andreplassen går til et case som på underholdende vis vil ha oss til å kjøpe mer ved å så tvil om produktet. Med godt radiohåndverk i bagasjerommet blir vi tatt med på absurde reiser, dit alt for få nordmenn drar. Eller dro. Skal vi tro tallene har caset nemlig vært en svært god investering. Men om vi kan tro på reklamen er altså det store spørsmålet. Ikke en uvant problemstilling, men for denne kommunikasjonsutfordringen en veldig relevant en - og en god idé. For finnes kjøpesenteret Ullaräd eller finnes det ikke? Har svenskene grunner til å holde senteret, utvalg og priser skjult? For juryen stod hvert fall én pris klar: Sølv i ’Årets radiocase’.

»
Atlantis
»
Johnny come late
»
Ljuging
»
Vargpojken

TV2 Sumo3. plass

Byrå: McCann
Kreativt team:
Konsulent: Jørgen Bjerke
Prosjektleder: Katrine Berget
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: TV2 Sumo
Kundeansv.: Anne Røkenes / Ludvig Johansen
Juryens begrunnelse:

God radio handler mye om en god stemme. En god stemme kan skape fine bilder i hodene våre, sies det. Derfor kommer bronsecaset høyt. For den gode stemmen vi møter i disse spottene er mer kjent fra annonsering på TV enn på radio. Når tekstarbeidet er godt, lekent og relevant, og produksjonen god, blir vi med på at det kan være fint å være egen sjef på TV2 Sumo. Radioproduksjonen gir oss rett og slett fine bilder av både tv-programmer og nytten av å betale for å se tv på nett.

»
Absolutt ingenting
»
Bare fleipa
»
Noen skiver