Årets radiokampanje

De nominerte var:
- Demensforeningen - TRY
- Infernofestivalen - Ernö
- Interoptik - TRY
- NetCom - McCann
- SAS - Dinamo
- Norsk Tipping - TRY
- Rimi - McCann
- Eniro - McCann

Rimi1. plass

Kreativt team:
Konsulent: Paal Tarjei Aasheim
Prosjektleder: Isabel Brodtkorb
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Rimi
Kundeansv.: Henning Eriksen
Juryens begrunnelse:

Det første av de to gullene i kampanje får oss til å le. I hver eneste spott. Og det er godt gjort, for her er det ganske mange spotter. Konseptet er klokkeklart, ideene byr på stor underholdning, produksjonen er god og skuespillet fantastisk. Kampanjen er en vinner fordi den klarer å gi helt dagligdagse produkter en helt spesiell oppmerksomhet.
Det første gullet går til McCann og Rimi.

»
Brennmanet
»
Fluesopp
»
Huggorm
»
Igler
»
Vepsebol
»
Grilling
»
Bjørn

SAS1. plass

Kreativt team:
Konsulent: John Rørdam
Prosjektleder: Charlotte Kristoffersen
Prod.selskap: Både Og Radiobyrå
Kunde: SAS
Kundeansv.: Camilla Forberg
Juryens begrunnelse:

Å være på rett sted til rett tid har alltid vært smart - i dette tilfellet er det genialt. Det kreative grepet kler kunden og egner seg dessuten utrolig godt på radio.
Det andre gullet går til den mest presise kampanjen i år, gratulerer Dinamo og SAS.

»
Bergen
»
Kirkenes
»
Stockholm

Eniro3. plass

Kreativt team:
Konsulent: Paal Tarjei Aasheim
Prosjektleder: Merethe Brunsell
Prod.selskap: Sagveien Resort
Kunde: Eniro
Kundeansv.: Benedicte Kjøde
Juryens begrunnelse:

Årets bronsevinner i kampanje er et konsept som har evig liv. I hvert fall vil det leve så lenge det finnes radioreklame og det blir vel en god stund til. Ideen er enkel, men veldig god og ekstremt relevant. Her har noen kloke hoder tenkt nye tanker, og det har resultert i kreativ og spennende radio.
Bronsen går til Dinamo og Eniro.

»
Lifjelltunet
»
Lefdal
»
Rightpricetiles
»
Oboy
»
Wurth
»
Joker